Träning med pilatesboll

Jag brukar varje kväll göra lite övningar med pilatesbollen hemma, så jag tänkte förklara 3 stycken som jag tycker är väldigt bra att göra. 
 
1. Den första kallas för Two leg pike och den gör du genom att ha fötterna på bollen, rullar bak på smalbenen så att du står som plankan och sen rullar du tillbaka mot bröstet. Denna är välfigt effektiv för magen och lite ben
 
2. Denna kallas då Lateralflexion.
 Börja att lägga bollen så att den placeras under din höft, du ska nu ligga på sidan med kroppen på bollen, höj överkroppen upp mot taket och håll din kropp parallellt hela tiden. Denna tränar de sneda magmusklerna.
 
3. Och till sist finns det en som kallas Reverse Curl Startposition. den gör du genom att först ligga med ryggen på golvet, Håll pilatesbollen med hjälp av fötterna och nu höjer du benen upp mot taket så höften och rumpan lyfter golvet lite, sen återgår du till startpositionen och gör om det.


Jag brukar även köra mina övningar 10 gånger i 3 set. 10 ggr--vila--10ggr--vila--10ggr--vila.  Så, kör igång!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback